Jul 26, 2012

Eksiden

Otw gi opis tadi, ade eksiden berlaku kat simpang Kuang nuu.
Heran gak..pe hal jem giler kat situ. Sebab aku rase tetiap pagi aku gi keje, area tu takde la sepadat macam pagi tadi.
Aku pon teleng-telengkan pala aku nak tengok.
Sebuah kete Wira [tak silap aku] eksiden ngan motor.
Aku tergamam gak sebab tayar depan motor tu boleh tercabut dari body motor dan melekattt kat kete.
So, aku bajet ni memang dahsatt punye eksiden.
Pastu aku ternampak mamat motor serba hitam terbaring kat tepi jalan.

Sebelah kete Wira lak, aku agak tu sume passenger yang terlibat.
Ade 2-3 dewasa dan seorang baby kecik yang aku rase umor die dalam setahun gitu.

Tetibe aku terbayang kalau mende macam tu terjadi kat aku ngan husben.
Ya Allah, Kau jauhkanlah kami dari perkara seperti itu.
Lindungilah perjalanan kami pergi dan pulang. Amin.

Kepada insan-insan yang merempit tu, silalah berhati-hati di jalan raya.
Kalau takot jem, kluar lah umah awal-awal so that korang tak perlu rushing.
Dan kepada yang bawak kete pon kene beringat hokey.
Jangan ingat korang bawak menatang besor, korang leh main push-push rider motor ni.
Yang motor ni kecik, depa leh cilok-cilok. Korang jangan nak cilok-cilok gak.
Kang ade yang tercilok bawah badan lori.

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...