Jun 18, 2015

Ramadhan dulu-dulu

Tetiba nak mengimbau.

Tahun lepas punya puasa, Wafa baru 4 bulan. Takde satu hari pun dia tak bangun sahur skali ngan kitorang. Join sokmo. 5.30 pagi jer, celik mata.  Bukan takat celik mata je, pakej ngan merengek sekali. Abis sahur, aku tidokan Wafa dulu, then terus bersiap nak pi keje.

Kalau time puasa ngan mak ayah suatu masa dulu, Allah haii...punyalah seronok! Sebab bangun-bangun je dah ade lauk atas meja. Hehe. Walopun simple sesangat, tapi berselera betol. Air tangan mak memang best. Kadang-kadang kalau rajin, aku bangun la pepagi tolong ape yang patut. Selalunya aku la tukang buat air teh o. Itu memang wajib masa sahur. 

Awal-awal kawen plak, aku memang blur tak tau nak masak apa masa sahur dan berbuka walopun segala buku resipi ade depan mata. Dulu, aku memang tak reti masak tapi husben tak komplen pon. Berani laaaaa. Ahahaha. Alah..die pon paham kot. Telan je la ape yang ade depan mata ye bang. Waktu tu, agaknya tak sampai ati nak tegor. Hihi.

Tapi now after 8 tahun kawen, genap 8 tahun bulan Oktober ni, aku dah reti la masak. Walopun tak terer tahap pro dan chef-chef terkemuka gitu..masakan ku boleh lah diterima husben. Tu yang penting. Mana yang tertawar, termasin, termanis, terpahit, dia sound direct je. Dulu-dulu takot aku kecik ati. Sekarang ni tidak lagiiiii...

**1st day puasa arini. sahur dengan ayam goreng, ikan masin & daging masak lemak malam tadi. sahur tadi tak lalu makan daging. now ter'imagine' plak. 

Selamat berpuasa semua ^_^

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...