Feb 21, 2013

JJCM: Megi Ketam Alemy, Pasir Putih

Lama tak update.
Kalau cuti lama dan kesibukan melanda, memang beginilah nasib blog ini.
CNY ari tu, aku ngan husben balik kelate. 8 jam. Standard. Tu pun stop-stop.
Seb baek kitorang balik awal. Sebab the next day jalan sangat jem!! Phewww!
Biasaaaaaaa...olang cina laya...olang melayu balik kampung. Tapi bile olang melayu laya, olang cina takdak pun balik kampung berduyun-duyun. Haha.


Bila dah sampai kelate ni, aku tak melepaskan peluang untuk menjengah megi ketam!

Episod jalan-jalan cari makan kali ni, kitorang akan membawa u ols menjengah kedai Megi Ketam Alemy, Cherang Ruku..


Nyamm...!!
Rupa ketam setelah transform menjadi megi ketam!
Kedai ni guna ketam nipah. 
Isi die best. Nak-nak plak megi ni dicampor dengan udang ^_^
So, sweet-sweet gitu.

Rupa ketam setelah dirabak-rabak oleh aku.
Untuk pengetahuan korang, aku ni memang jenis tak reti nak makan ketam.
So, part-part yang senang je aku kopek-kopek.
Part lain aku tinggalkan kat husben. Haha. Cth: kaki ketam.

Sapa-sapa yang dah agak terliur tu, bolehlah merancang untuk mencari megi ketam dalam masa terdekat!

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...