Jul 25, 2012

Puasa ke-5

1st day ber-blog di bulan Ramadhan.
Selamat Berpuasa semua!
Alhamdulillah dah hari ke-5 kita berpuasa. Syukur diberi nikmat untuk merasai Ramadhan lagi tahun ni.

1st Ramadhan ari tu, buka posa kat Kuantan.
2nd Ramadhan, bukak posa atas jalan sebab mase tu otw balik ke Sg. Buloh dari Kuantan. Seb baek my Mommy ade tapaukan lauk dan laksa. So, singgah bazar beli lauk tambahan jek.
3rd Ramadhan, KFC! Haha. Haa..hok nih adelah atas permintaan husben. Katenya dah tak tahan sangat nak makan KFC.
4th Ramadhan, home-made dishes. Tak beli langsung. Jimat. Bagus!
Arini? Home-made juge.

Meh aku listkan senarai bazar Ramadhan yang aku penah pegi jek:
  • Tapak pasar malam Paya Jaras
  • Tapak Downtown Danau Kota, Setapak
  • Taman Melawati
  • Wangsa Maju, Seksyen 1
  • Taman Tun Dr. Ismail
  • Jalan TAR
  • Pantai Dalam
  • Greenwood (sebelah Shell)
  • Kampung Baru (depan Masjid & Hospital Kpg Baru)
  • Shah Alam (sek. 13, 2, 7, 18, 19, 20, 24) - aku rase byk lagi, tapi seksyen ni je yg aku familiar.
  • Pandan Indah (kat padang MPAJ)
  • Ampang Waterfront
  • Kpg Batu Muda
  • Taman Dato' Senu
  • Taman Sri Gombak (dekat roundabout atas bukit)
  • Tapak pasar malam Seksyen 16, Bangi
Ok, tu je yg aku leh terpikir skang.
Lain-lain bazar, korang leh search kat intenet yek. Tak larat nak perah otak dah.

Tiap-tiap kali Ramadhan, soklan ni mesti timbul:
'cik kak, bulan posa ni...masak ke tunjuk-tunjuk je?'
Korang yang laki-laki ni tak bosan eh tanye soklan yang same tetiap tahun?
U ols memey la tak bosan kot, tapi aku yang meluat.

Tahun depan tanye soklan lain lak.

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...