Aug 9, 2012

JJCM Ramadhan -- 3 in 1 post

1) Last Khamis aku, husben dan member-member opis gi bukak posa kat Royale Chulan Hotel.
Ni 1st buffet aku dalam Ramadhan ni.
Food die ok. Not bad. Ade kambengg golekkk feveret husben.
Aku tak hambek nasik. Kalo hamek, cepat kenyang. 
Kalo dah kenyang, takleh makan yang lain. Rogiiiii...
Aku hambek selain nasik...like pizza, satay, roti john, lauk pauk dan lain-lain.
Tu pon dah macam nak pecah perot. Kalau aku hambek nasik?!


Time ni dah kol 7. Orang berpusu-pusu menyerbu.


Ni suapan pertama aku hambek. Pumpkin soup. Sedap!

Teh tarik best!

Ni aku paling suka! Pais jenahak. Nyamm!



*gmbo tak berapa nak best. Huhu.

2) Esoknye, aku ngan husben balik kelate. Aku suke kelik kelate time bulan posa, sebab food die sangat heaven. Ari tu bukak posa kat umah je.
The next day husben ngan adek-badek die plan bukak posa kat luar. Kitorang gi Sri Chiangmai Restaurant, Kota Bharu.
Oh oh ..sini best! Not buffet style. Dia dah siap hidang kat meje memasing. So, diorang bajet lauk ikot berapa orang 1 meje & menu atas pilihan sendiri.
*Recommended!

1 meje, 7 laukssss. 

Tomyam ala Chiang Mai.

Ayam masak lemonnnnn. Heaven!

Siakap!

Daging black-pepper

Butter prawn

Lagi 2 lauksss tak sempat nak snap.
Kerabu mangga sama sotong goreng telor masin.

3) Last buffet aku pegi setakat ni is Ciken Hartz, Sunway. Ni aku pegi ngan husben mase balik ke KL dari kelate kelmarin. Penat nak masak, so...trus zassss ke sane. Booking seat dolu, then jalan-jalan. 


Around 7.15, q for food. Mak aihhh..panjang pulakkkk.






Boleh tahan laaaa foods die.
Cume spagheti die tawar ckit. Takdok berase sangat.
Disebabkan aku hamek banyak, kene la abihkan. Sebab sayang pulakkk nak tinggai macam tu aje. Bazir.
Sape-sapa yang suke ciken, memang disarankan gi sini. Kalau tamau gi kfc, gi sini je. Makan je la banyak mane pon ayam yang korang suke. Hiihi.

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...