Aug 17, 2012

Projek kuih

Pagi-pagi dah berkampung kat dapor sama my mom.

Act, stok kueh dah ade. Mak aku dah wat.
Tapi saje je nak tambah sebab kalo ade lebey, leh tapau bawak balik ke KL.
Macam taun lepas, bli kueh punye la banyakkkk sampai leh repeat taun ni. 
So, taun ni aku maleh nak bli daa. 
Sekali upenye incik hubby dah borong berbalang-balang. Aku dah ciap susun kat ujung kabinet sebelum balek Kuantan ari tu.
Die ni memang, kalau die rase die teringin..die bli jek. 

Arini wat kueh yang paling simple, paling sedap, paling senang, paling cool dan paling layannn :)


ececece..nak jugak kene nampak tangan tu kaaaann. haha.


Sarang semut ciap!


Cornflakes madu ciap!

Mak aku wat kek kukus horlick. Sedap!
1st time buat...1st time rase. Not bad.
Sok projek dendeng lak! Tak sabarrr.

Mode: tengah tunggu Shahzad balik ni.

-----------------------------------------------------------------------------------
...Malam ni trawekh terakhir...
 “Rasulullah S.A.W. sangat menggalakkan sembahyang tarawikh sekali pun beliau tidak mewajibkannya.” Beliau bersabda: “Sesiapa yang mengerjakan Qiyamu Ramadan semata-mata kerana iman dan mengharap ganjaran dari Allah, maka diampuni dosa-dosanya yang lampau.”

Aisyah r.a. berkata; “Rasulullah S.A.W mengerjakan sembahyang tarawikh di masjid, kemudian ramai sahabat yang mengikutinya. Pada malam berikutnya baginda S.A.W. mengerjakannya lagi di masjid, sahabat-sahabat yang datang pun semakin ramai. Pada malam ketiga sahabat-sahabat berkumpul di masjd menunggu kedatangan Rasulullah S.A.W. tetapi beliau tidak hadir. Esok paginya Rasulullah berkata kepada mereka: “Sesungguhnya aku melihat sambutan kamu. Sebenarnya aku tidak datang pada malam itu hanya kerana takut sembahyang itu diwajibkan ke atas kamu.” Dan peristiwa itu terjadi pada bulan Ramadan.

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...