Oct 2, 2012

No fon & drive

Memasak sambil dengar lagu, boleh!
Susukan anak sambil tengok tv, boleh!
Menyanyi sambil menari, boleh!
Memandu sambil main tepon (samada sms atau pikap call)..tak boleh!

Tolongla rentikan gejala-gejala tersebut okk.
Korang boleh menyebabkan kecelakaan kat jalan raya. 
Guys, jalanraya ade undeng-undeng. So, ikotlah.
Banyak kes dah, takkan tak amik pengajaran lagi kottt.
Ni untuk safety korang jugak. Aku tegor ni, jangan marah pulak. Haha.

Kekadang aku tengok kete depan aku tu tersangatlah slow.
Dah cucuk, tak jalan. Dah haibim still cenggitu gak. Dah hon, tak makan saman.
Fine, ni mesti jenis tunjal-tunjal tapi tak jalan.
Tapi, bila aku zasssss je kete tu...the driver elokkkk je main tepon.
Anak mate kat tepon, dah sape pulak yang tolong tengokkan jalan??
Ke korang ade 4 mata? 2 mata tengok tepon, 2 mata tengok jalan? Kalau macam tu, aku tak kesah. Haha.
So, bile tengok driver begitu rupe...tak semena-mena (ayat kasi klasik) aku jadi emo. 
Sum times, kite nak cepat. That's why kite duk lane kanan.
Die pulak wat tahik. (sory kalau penggunaan bahase tak best).
Tapi engkorang bawak kete macam #$%^&*@#$^!

Kalau korang rase dah tak tahan sangat nak tengok sms yang masuk bertalu-talu tu, korang make sure la jalan yang korang lalu tu jalan lurus (bukan belok-belok) dan takde kete yang melintang pukang. 
Atau bentikan je la kete kat tepi jalan in case korang rase tu emergency.
Atau suruh passenger sebelah tolong tengokkan.
Atau tak payah tengok langsung. Sampai umah, baru belek tepon tu.
Kan senang? ^_^

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...