Oct 19, 2011

Kalau SLOW, ke kiri pleaseeeeeeeeeee....

Korang rase, pemandu lelaki lebih cekap berbanding pemandu pempuan ke?? Mana bukti? Mari tunjuk padaku. HAHA.

Orang cakap pemandu pempuan ni teruk. Walaupun aku pempuan, aku agak sokong juge la pendapat yang satu ni. Sebab memang slalu aku jumpe ladies driver yang tersangatlah slow. Kekadang tu, aku slow la jugak (ikut keadaan laa), tapi takde la slow sampai aku makan jalan belah kanan yang sememangnya disediakan oleh kerajaan untuk mereka yang nak melaju.

Lets cekidaut sebab-sebab yg boleh membawa kepada eksiden terutama dek driver pempuan DAN AKU SENDIRI PERNAH MENGALAMINYA depan-depan mata:

1) Tak bagi signal kiri dan kanan – hok ni memer aku hangen seantero badan. Takkanlah u all ingat aku akan tau yang kau nak masuk simpang maner. Kalau kete kebal aku TERcium bontot kete kancil kau…takpe lagiiiiii. Sebab kete aku masih in gud condition. InsyaAllah lah. Tapi kalau kete kebal aku TERcium bontot kete ala-ala bugatti kau??

2) Bawak slow kat lorong kanan – makcik, sini bukan oversea ok. Jadi tolong ke kiri bile dah nampak labi-labi lebih laju dari makcik. Biler aku cucuk, makin slow kau bawak. Pastu terjengah-jengah kepala kat cermin depan tu nak tgk aku. Ehh?? Sape salah ni? Makcik ke saye eh?! Tapi die punye pandangan macam aku yang salah.

3) Makan jalan – haaaaaa…yang nihhhhh memang aku over tak tahannnn. U all nampak tak ade 2 lanes? Jadi, pilih la satu. Tapi kalau kau rase kau slow, kau patut pilih belah kiri yeee. 


Makcik-makcik dan kakak-kakak, tolongla hormat pemandu lain ye.

Sebab tu kerajaan sediakan 2 lanes. Belah kiri untuk yang slow, belah kanan untuk yang laju. 

Sekian, untuk kelas ujian pemanduan hari ini.

3 comments:

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...