Feb 12, 2014

Barang baby & alahan

95% semua keperluan baby dah ade.
5% tu kira item yang tergolong dalam item ''bila dah berkenan, terus beli"
Kehkehkeh. Bole?
Mostly aku sambar kat expo. Selain tu online je. Senang. Cuma kalau beli online tu kene compare harga jer la.
Jangan main tibai je. Tau-tau ade tempat lain yang lebih murah kan. Haa..time tu gigit bibir la.
Sebab persaingan barang baby secara online ni memang sengit. 
Biar la pon makan masa nak compare satu-satu, asalkan poket terjaga. Cewahh.
Well actually, asalkan hati manyak sinang...takde la terkilan sangat kaann kalau terbeli yang mahaiii tapi item sama.


All checked!

Rasenye la..hopefully sume dah cukup.
Sume aku dah kumpulkan dalam bilik bawah. Tinggal nak kemas bilik je. Tu op kossss koje husben i. 
Baju-baju baby semua aku dah basuh.
Suka laaaaaa sangat tengok baju-baju tergantung bersidaian. Heh.
Haaaa...sukaaaa la sangat sekarang kan. Kang baju dah comot-comot, baru ko tau nak sental cemana. Huuu.


Starting aku tau aku peknen, rasenya takde alahan yang serius sangat.

Aku takde morning sickness. Alhamdulillah.
Cuma yang ketara, tekak aku takleh terima ayam dan nasik.
Ayam kfc pon aku tengok nak muntah, apetah lagi yang mentah-mentah tu.
Masuk 7 bulan aritu, baru leh cuit-cuit ayam sikit.
Nasik tu, awal-awal je. Tapi dalam 2-3 bulan jugak laa.
Tu jer lah. Yang lain-lain takde ape. Mujur jugak takdek kejadian mengejut husben dari lamunan mimpi kul 3-4 pagi nak makan mi goreng mamak kat kedai. Hewhew.


Okeh next check up dah 35 weeks.

Mari kemas beg baby dan beg mommy!
............................................................................................................


Antara facts yang aku dapat tentang bayi yang baru lahir:

1) takde kepala lutut sehingga dia berusia 6 bulan
2) menangis tanpa air mata dan air mata hanya akan wujud bila dia berusia 5 minggu
3) mempunyai 300 tulang compared to adult yang mempunyai 206 tulang saje.


Subhanallah  ^_^

Tak sabar nak lihat si kecil.

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...