Jul 2, 2014

First time posa ade baby

Alhamdulillah, diberi peluang untuk merasai nikmat Ramadhan sekali lagi.
Mujur start posa aritu, Ahad. Takde la terkejar-kejar sangat kan walo Wafa bangun skali. Kelmarin, semalam ngan hari ni huru hara ckit. Dengan Wafa bangun...nak siap-siap barang pi keje, barang Wafa gi babysitter lagi. Aku komfemmmm Wafa akan join sahur jugak selama sebulan berposa ni.
Dak kecik ni mane bleh dengar bunyi ckit.
Kalau aku duk sebuk kat dapor tu, kletung kletanggg bunyik kuali bagai...korang agak-agak die bole tido ke?
Never n never. haha.
Jadinye, wajib laaa aku kejutkan abah Wafa untuk tengok-tengokkan Wafa sementara aku prepare sahur.

Pagi semalam aku hangkut Wafa skali duk kat meja makan. 
Hahh...merengek sangat kann..meh sahur skali. hewhew.
Seb baek duk diam. Kol 5 orang bangun, time tu laaa die bukak mata.
Haih..cam tau-tau kan. 
Besenye lepas sahur, aku tidokan Wafa balik. Pastu straight je die lelap sampai nak pi anta ke babysitter.
Time nak angkat die tu, memang die akan bukak mate lah. Pantanggggg usik sikit. Bulat mate terus. 

Apepun, Ramadhan kali ni memang mencabar dengan adanya budak kecik nih. 
Raya kali ni juga makin meriah dengan kehadiran Wafa dan sepupu-sepupunye yang baru juger. Hihi. Dan amat-amat bermakna sangat sebab tahun ni 1st time beraya ade anak dan tahun ni turn beraya sebelah aku.
Beselah...orang baru ade anak ni kan...memang naik sheikh lah nak carik baju budak kecik ni haa. 

Baju Wafa aku dah tempah online. Sebab susah sangat nak cari baju kurung baby kaler emerald green tu kat kedai. 
Ye, tema aku tahun ni will be emerald green. 
Aku ade wat post pasal tema raya ni dulu.
Tapi kann..tapi kann....ade insiden berlaku yang menyebabkan aku tak dapat nak melaran dengan baju yang aku dah tempah. 
Plan asal, kaler hok pempuan sume sama. Sedondon!
Nampaknya aku sorang jer la nanti yang pakai kaler tak dondon ngan diorang sume. Aku terpaksa beli baju ready made! Kenapa??
Sebabbb...sebabbb...sob sobbb...sobbbb!!!
Baju aku hilang secara misteri ntah ke mana. Ponat aihhh pikir mana baju tu. Ngan mak ..adik-adik aku skali duk punggah barang kat umah nuu cari baju aku.
Elokkk je amik dari tailor, mak aku simpan dalam lemari. Katanye lah.
Elokkkk je nak bagi baju tu kat aku, mak aku cakap hilang! 
Dah cari tapi tak jumpa-jumpa. Abih sume segala bagai barang dan ceruk umah dijenguk. Takdek!
Sampai laaaaaaaaaaaaaa....saat nak pindah umah tu. Ponnnnn tak jumpa. 
Suppose, kalau pindah umah mesti sume barang dialih kan. 
Mana yang perlu di pack, dibuang, diasing. Tapi my baju tetapppp tak jumpa hokeh. Bukankah misteri namanya tu? Ahahaha. 
Takpelah, ade yang minat ngan baju aku tu agaknye.

Maka, terpaksalah aku mengusha baju lain...yang komfem-komfem tak sama kaler ngan mak dan adik-adik aku. Susah la nak cari yang btol-btol sama. Sedeh!  
Sebab kain baju tu, kitorang potong skali. Hmm. Takdok rezeki aku nak melaram sedondon. Whut to do.

Ok lah..selamat berposa & berbuka!
Menu ape u olls petang ni? ^_^

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...