Jul 18, 2014

MH17 pula...

Media, blogs, fb, twitter...semua tengah hangat bercerita pasal MH17 yang dikatakan terhempas. Ade yang kate ditembak. Mana satu sumber sahih, kite tunggu jer.

Mende-mende gini tak boleh nak buat spekulasi dan andaian ikut suka. Kesian kat famili mangsa kalau cerite sensitif macam ni diputarbelit. 
Allah...Allah...sedih sungguh aku baca kisah tragik ni.
Kisah MH370 belum habis disiasat, timbul pula kisah MH17. Kepada ahli keluarga mangsa, hanya doa yang dapat diiringi. Takziah.

Oh ye, kapten MH17 tu jiran sebelah umah boss aku.
Boss aku tak datang ni. Pi jenguk famili kapten tu.
Moga mereka semua tabah atas dugaan ni.

Aku takmo komen panjang-panjang.
Sebak ni..nak raya.
Debor jer rase nak tau angkara sapa.
Moga ade hikmahnye pemergian mereka dalam bulan Ramadhan dan hari yang mulia ni. Al-fatihah untuk mereka yang beragama Islam.
Moga roh mereka dicucuri rahmat.
Amin.

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...