May 13, 2015

Makin lasak


Anak dara makin energetic!
Alhamdulillah. Kalau duduk diam tak aktif-aktif kita pulak yang risau kan.
Die nak main, bagi lah main. Nak melasak? Silakan lah.

Semalam mase aku amik Wafa dari rumah babysitter, aku tanya babysitter 'Dhia mana? Tak datang ke arini?'
Dhia ni salah sorang baby yang babysitter jaga. Sebaya Wafa. Tapi beza 6 bulan muda dari Wafa. Biasanya kalau aku amik Wafa, Dhia ni ada lagi. Maknya memang amik lambat.

BS: Dhia gi check up arini.
Aku: Kenapa? Demam?
BS: Tak. Mak Dhia bawak Dhia gi fisio.

Berkerut dahi aku sebab aku taktau pulak Dhia ni ulang alik ke fisio. Dah 2 bulan. Meaning sejak Dhia berumur 6 bulan. Now Dhia 8 bulan.

Aku: Kenapa Dhia pegi fisio?
BS: Kepala Dhia teleng-teleng. Pastu Dhia dah 8 bulan, satu ape pun tak boleh buat lagi. Die boleh gulingkan badan dia je.

Petang nanti masa amik Wafa, aku nak tanya babysitter pasal check up Dhia semalam.
Nak tanya mak nye, takot sensitif pulak.

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...