Jan 16, 2012

Tak suka kaunter McD ni!

Last Friday, jari-jari aku meronta-ronta nak tulih pasal ni.
Tapi ari Jumaat kaannn...tak baek nak kutok org. Hee.
So, better simpan dulu.
Arini baru nak kuar segala yang terbuku.

Time lunch ari tu, aku n few frens pi makan kat mekdi Jalan Tun Perak.
Alaa...depan LRT Masjid Jamek tu.
Kat situ seat memang full tak kira time.
Di waktu-waktu nazak seperti tengah bulan ni, memang agak pelik berbelanja di mekdi.
Tapi member dah mengidam [katenyee...] kite zassss la skali..he he.

Sampai kat kaunter, member depan aku order set mc ciken untuk dine in.
Aku tak tau la minah kaunter tuh memang pekak atau buat-buat pekak.
Biler turn nak amik order, mamat mekdi sebelah tuh leh bungkuskan order die.
Ehhh??? Bungkus??
Member aku terus cakap la...'makan la..bukan bungkus'.
Tahnye..aku pon dengar member aku tu cakap nak makan situ.
Aku betul-betul berdiri belakang member.
Mustahil aku yang pekak. Konfirm la minah tu yang pekak!
Die duk kat mesin cash tu..banyak la order die dengar belah kiri kanan.
Tah die dengar order sapa la tu...tu yang sampai bungkus membungkus bagaiiii.

Ok..part tu okk lagi.

Part kat bawah ni yang ni tak best...

Skali minah kaunter tu bebel daaaaa.
Aku rase nak pelempaaangggg!
Ikot ati, memang aku nak humban je die dalam kuali goreng french fries tuh.
Bior hangus dalam tuh.
Seb baek tak sampai ati.

'kejap kate makan..kejap kate bungkussss...bile dah bungkussss baru ckp nak makan pulaaakkkk!!'

Ehh??!!!!!!! 
Kau ckp mende-mende tuh depan customer lain ok!!
Tune suara dah la tinggi.
Skang nih member aku customer. 
Even customer kuang hajo pun, kau kene treat baek-baek.
Ni kan plak kalau customer tuh memang btoi dan kau salah.
Aku stare muke die sampai aku  dapat order aku.
Oh? Tau takot?? 

Kalau ikotkan panas hati, aku nak balas jek.
Tapi malas la nak layan orang tak betul mcm tu.
Lebih afdhal aku ngappp mc ciken aku tuh dari aku bertekak ngan budak yang takde nilai-nilai etika sebagai pekerja.
Dan lebey tepat lagi, budak yang takde attitude!

Ingat nak band je mekdi tuh.
Tapi bile pikir balik, takkan 24/7 die ade kat kaunter tu kannn?????
Takpe-takpe, kalau die ade kat situ, aku larik gi kaunter lain.
End of story.

Panas...panas jugak...mc ciken tetap abih.


No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...