Jul 6, 2015

Moga Ma & Pa selamat pergi & pulang. Aamin.

Hari ni my parents pergi menunaikan umrah. Flight kul 3 petang kang. Now dah kat airport. InsyaAllah jika tiada aral, mereka akan pulang sehari sebelum raya. 

So, semalam iftar kat rumah adik aku di Shah Alam memandangkan parents aku ada kat situ since tengahari. Aku buat spagheti carbonara & brownies untuk berbuka.


Bahan-bahan:
spageti, creme of chicken (brand Campbell's or Kimball) Instead of chicken ni, actually aku lagi suka yang mushroom creme,
susu segar, bawang putih, canned mushroom, hotdog (hiris), cheese slice, daun parsley (blended) aku suka english parsley compared to italian,
butter untuk tumis.

Cara-cara (spageti):
rebus spageti dulu. dah kembang cantik, tos dan angkat.
nak cantik lagi, taruk minyak masak atau butter masa merebus tu. glowing-glowing nanti.

Cara-cara (kuah):
tumis bawang putih dengan butter.
bila bawang putih dan bertukar kaler ckit, taruk hirisan canned mushroom dan hotdog. 
tuang chicken creme. aku abihkan 1 tin. 
masukkan susu segar dalam 1-2 cawan. masuk plak cheese slice. aku masuk 2 slices. 
kacau bagi sebati. kalau rase creamyyy sangat, letak air sikit. tapi creamy-creamy lagi best ^_^
last skali tabur daun parsley yang dah diblend dan sedikit oregano untuk perasakan kuah dia. SIAP!

Ni overall juadah berbuka semalam.
Ada homemade nasik ayam, homemade fruit salad, sate, bubur lambuk, roti john, spageti dan brownies aku punya :)

budak-budak sila makan kat bawah yer.
mula-mula berdua jer.

haaaaa....lepas tu datang si shariff terus meniarap makan. sorang lagi khusyuk main. takmo makan. 

Buat ma & pa, semoga perjalanan kalian dirahmati. Moga dipermudahkan segala urusan dan sihat tubuh badan sepanjang menunaikan ibadah umrah. Jumpa raya nanti :)

Salam Ramadhan ke-19!



No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...