Jul 3, 2015

Orang shopping, aku cuci mata je

Tak mampu rasanya tahun ni nak menapak sokmo ke jalan TAR, jalan masjid india, sogo bagai ni. Selain preggy, rasanya mood nak shopping moping kat area crowded tu dah down.

Satu, maybe sebab dah bosan. Tiap-tiap tahun itemnya sama jer. Cuma tahun ni dah tak banyak stall yang jual kuih raya. Kedua, agaknya sebab harga barang dah naik. So, ambillah langkah berjimat cermat. Beli mana yang perlu dan betol-betol nak pakai jer. 

Waktu rest tadi, keluar jugak ke area tu. Semangat aku tengok orang shopping. Aku pandang-pandang tenung-tenung jer. Cepat-cepat cari jalan pintas. Gi sogo plak. Allah...lagi down rasa. Takde mood langsung. Punyalah ramai manusia. Tetibe blur taktau nak tengok apa dan nak pilih apa. Niat di hati nak beli baju Wafa, tapi batalkan saje hasrat tu. Naik tingkat atas lak, nak beli table cloth. Ok, dah ade yang berkenan tapi survey je dulu. Hehe. Next week kalau ada lagi, aku rembat jer lah. 

Ni lauk aku berbuka semalam. 2 lauk macam biasa.


sambal sotong
resipinya boleh refer SINI

daging masak halia + blackpepper

Bahan-bahan:
bawang besar, cili merah dan hijau, halia (potong la ikot suka camna. aku hiris nipis), daging, sos tiram, tepung jagung, sikit air dan blackpepper.

Cara:
Tumis bawang besar, lada hijau/merah dan halia. 
masukkan daging yang telah dihiris. aku tak rebus daging tu sebab memang dah lembut.
taruk sos tiram. letak bancuhan tepung jagung. kalau pekat, tambah air.
last skali tabur blackpepper. SIAP!

Salam Ramadhan ke-16!


No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...