Jun 29, 2015

Iftar: Potluck

Warghhhhh....bulan posa ni, post pasal makan dan makanan jer! Pfttttttt!

Minggu baru ni aku iftar kat Temerloh. Berjemaah gitu.
Event ni baru je plan. Alhamdulillah jadi jugak. Acara berlaku kat rumah Pakngah aku ^_^ So, pakcik makcik sepupu sepapat ramai la yang memeriahkan majlis walaupun tak semua balik. Tu pun dah crowded. Konsepnya, each family kene bawak lauk/dessert memasing. Aku wakilkan mak aku. Ehehe. Mak aku bawak labu masak lemak putih + kecur manis dan cucur jagung. 

Sampai je umah Pakngah, semua dah ready nak buka posa. Wafa pulakkk buat hal. Ngantok die ni. Siang tu tido sekali, sejam jer pulak tu. Menangis, takmo kat orang, nak dakap je kat aku. Takleh lepas dari pandangan langsung. Suh tido takmo plak. Maklumla, ramai kan. Sedara mara duk usik-usik pun ditepisnya. Garang! ^_^

pelbagai makanan. uiii...
ada labu masak lemak, ayam bakar, lala pedas, kerapu 3 rasa, sambal kuini, ikan masin, kerabu ape tah tu (tak ingat nama), ulam-ulaman.

pelbagai minuman. hmm..
cendol, teh tarik, mango self blended, sirap selasih.

pelbagai pencuci mulot.
rojak mee, kuih cara, cucur jagung, murtabak, popia, seri kaya. lazatttt! :)

suasana iftar.
yang hujung sana tu, grup lelaki.
abis iftar, solat fardhu dan tarawikh berjemaah.
setel solat, moreh pula. sesi ngabihkan pencuci mulot tadi. air teh o. Nyummmmehh!!
Best sangat makan reramai gini. 

Semalam aku balik lepas buka posa ngan parents aku. Sampai rumah lebih kurang kul 10.45 gitu la. Ni lauk yang my mom masak. 


Saje kasi zoom. Ahahah.
Patin masak lemak tempoyak
Patin bakar tempoyak
Ikan kerai goreng
Timun + sambal belacan
Nyammmmmmmmmmm.

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...