Jul 22, 2015

Raya ke3 balik Temerloh

Plan nak balik Temerloh kul 9 pagi (kekonon). Pung pang pung pang...kul 10 lebih baru gerak dari Pasir Puteh. Dah lambat kaaannnn...haaaa ngadap la jem! Huihhhh. Patut dari PP ke Temerloh 5 jam je. Ni dah terlebih-lebih sampai 7 jam. Wafa awal-awal masuk kete dah lelap. 

Sampai Temerloh dalam kul 5 lebih gitu. Ehh..ade sedare masa datang beraya lah. Salam-salam terus tuju meja makan! Ahahaha. Lapa punye pasai. Memang tak stop makan kat mana-mana pun. Gara-gara nak kejor masa. Lauk sedap pulak tu. Bertambah-tambah la i makan.

Pagi esoknya (isnin) my mom buat nasi lemak. Sedapnyeeee. Nikmat sungguh. Aritu ramai jugak orang yang beraya. Sedara mara of coz. Petang tu, kitorang plak pegi beraya. Puas duk layan orang kat umah, kita pun nak dilayan juga. Sebelum pegi beraya, acara berposing dulu. Wajib!

my beloved family.
dari kiri (belakang): adik, adik ipar & anak buah, husben, aku, adik & anak buah, adik ipar dan Wafa (tetiba Wafa nak dukung daddy pulak)
dari kiri (depan): adik, my mom & my dad :)

Nak amik gambo ni pun dah huru hara. 

Settle amik gambo, bergerak ke rumah Pakngah. Ramai rupanya sedara mara lain dah sampai kat sana. Menu simple kami Mihun goreng dan nasi impit kuah kacang.

tak semua ada.
amik jer mana yang sempat join. hehe.
cari Wafa. sape jumpa memang terer :p

Next destination rumah arwah nenek. Walopun nenek dah takda, tapi anak-anaknya ada yang jaga rumah tu. Kakak-kakak ayah aku. Memandangkan dah malam, terus je dinner situ. Lauk pulak simple, memang sedaplah makan reramai. Ayam goreng, sup sayur, gulai telor itik dan ikan masin. Nyummmehhh! No more ketupat, lemang and so on. Haha. Tekak kepingin nasik putih dan lauk pauk puler.

Abih dah kot cerita raya aku. Ringkas sangat raya aku tahun ni. Plus aku nak balik KL esok paginye sesudah subuh. Entry balik KL aku ade citer sebelum ni. Boleh scroll balik eh. Kejapppp sangat duk Temerloh. Hukkk. Kbai!

No comments:

Post a Comment

Post Saya Yang Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...